Eğitim Bakanlığı Türkiyeli öğrencilerle görüşecek

22 Aralık 2012 Cumartesi |

Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) , Bulgaristan üniversitelerinden alınan diplomalara denklik verilmemesi kararının sahteciliğe karşı 5 somut önlem alınması durumunda tekrar gözden geçirilebileceğini açıklamasının ardından, Bulgaristan Eğitim Bakanlığı Türkiyeli öğrencilerle toplantı yapmaya karar verdi.
Bakanlık yetkilileri, farklı üniversitelerde öğrenin gören Türkiyeli öğrenci temsilcileriyle 9 Ocak günü görüşme yapacak.
Görüşmede, alınacak önlemlerin masaya yatırılması ve öğrencilerden öğretim kurumlarının ilgili yetkilileri dışında öğrenci işleri konusunda özel şahıs ve firmalara başvuruda bulunulmaması istenilmesi bekleniyor. 
 Bulgaristan Türk Öğreciler Derneği Başkanı Serdar Kızıldağ 'Askı durumun devam etmesi hepimizi üzmüştür. Artık gerekli adımların biran önce atılması gerekir. Bu bağlamda Bakanlığın bizi görüşmeye çağırması iyi niyetlerinin göstergesi. Bakanlık ile yapılacak olan görüşmeye farklı üniversitelerden oluşan 6 kişilik bir heyetle katılacağız ve 9 Ocak gününe kadar arkadaşlarımızdan çözüm önerilerini alıp yetkililere ileceğiz. Talep edilen çalışmaların birçoğuna Bulgaristan Eğitim Bakanlığı zaten başlamış durumda, süre sonuna kadar çalışmaların tamamlanması için katkı sağlamaya hazırız' dedi.
AJANS BG
(as)