Dinlemeye ilişkin kayıtlar yok edildi

30 Mart 2013 Cumartesi |

İçişleri Bakanlığı (MVR) eski Teknik Operasyonel Yönetim Müdürü Yardımcısı Albay Müh. Stefan Muhin, Cumhurbaşkanı, milletvekilleri, siyasȋ partilerin liderleri ve iş adamlarının dinlenmelerine ilişkin Presa gazetesiyle yaptığı söyleşide "Bulgaristan'da özel dinleme birimleri var. Dinleme olduğundan da eminim, ancak bununla ilgili en ufak bir delil bile bulunamayacağından eminim. Hepsi silinip örtbas edildi" dedi.

Muhin, yasa dışı dinlemerin yapılmış olma ihtimali yüksek olduğunu, ancal Bulgaristan'a ne kadar dinleme cıhazı sokulduğunu tespit edemeyeceğini söyledi.

Stefan Muhin "MVR işini doğru düzgün yapıyorsa, böyle aletler bulundurmalı. Chrysler cihazından söz ediyorum. O alet fazla yer kaplamıyor, üstelik birden fazla numarayı dinleyebilir" diye açıkladı ve bu tür cihazların özel kişilere satışın sınırlı olduğunu kaydetti.

Muhin "Bulgaristan'da böyle istasyonlara sahip iş adamları var, fakat sorun MVR'de, dinleme cihazlarını kim yerleştiriyor ve toplanan bilgiler nereye gidiyor" diye ifade etti.
Eski Teknik Yönetim Müdürü Yardımcısı Muhin, Sergey Stanişev'in de gösterdiği gibi sürekli kȃğıt, disk ve flaş bellekle kayıtların yayınlandığını belirtti.
Stefan Muhin "MVR ya tamameen çöktü ya da sipariş üzerine işler görüyor. Siyasȋ rakipleri dinlemek için özel siparişte olması beni şaşırtmaz" diye konuşarak "Benim dönemimde içeriden bilgi sızdırmak mümkün değildi. Sıkı denetim vardı. Kanunsuzca insan dinlemek de mümkün değildi. Birçok yerden imza alarak izin çıkartmak gibi usȗleri vardı. Kafadan sallayamazsın" yorumunu ekledi.

Bulgar medyasının "İçişleri Bakanı, siyasȋlerle iş adamlarını dinlemeyi emretmiş olamaz mı" sorusuna Muhin "Olabilir tabiȋ. İçişleri Bakanının üç beş adamı da olabilir. İçişleri Bakanı onları yanına çağrıp telefon numaralarını veriyor, onlar da harekete geçiyor. Bu bir skandal. Diğer yol ise usulunce. Ancak Kristalina Georgieva'nın dinlenmesi konusunda hangi yargıç imzasını atabilir ki? Yasa dışı yollarla oluyorsa demek ki, insanlar hakkında sakıncalı bilgi toplanmış. Yasa dışı dinlemeler yapıldıysa belge bırakacaklarını sanmam. Bu konuyla ilgili bir şey bulunacağından şüphe ediyorum. Hepsi silinip örtbas edildi" cevabını verdi.
 
Aydın Osman | AJANS BG