Hüseyin Karamolla: 'İslami Eğitim Kampanyasına imkanlarınız çerçevesinde gayretlerinizi bekleriz'

31 Temmuz 2013 Çarşamba |

Hüseyin KARAMOLLA
Eğitim Dairesi Başkanı


Bulgaristan Cumhurriyetin Başmüftülüğünün öncelikli hizmetlerinden biri islami eğitimdir. Ülkemizin demokrasiye geçişinden itibaren islam dinini benimsemiş herkezi – inanç, ibadet ve ahlak konularında aydınlatmak ve hizmetler sunmaktalar. Yaklaşık 50 yıllık bir yasaklıktan sonra, eğitim ve hizmet alanında birlikteliğimiz sonucu elde edilen başarılarımız hepimizi gururlandırmaktadır. Ancak eğitim son durağı olmayan bir mecburiyettir. Günümüz dünya çocuklarının ve gençlerinin en büyük eksiklikleri – ahlak bozukluğu, aile içi ve çevresinde olanlara saygısızlık, kötü alışkanlıklarla başbaşa kalmalarıdır. Bu durumdan kurtulmaları için resmi okullarda verilen eğitim gerekeni becerememektedir. Çocuklarda şiddet ve cehaletlik ciddi bir sorun haline gelmiştir. Bizler ortaklaşa yaptığımız hizmetlerle çocuklarımızın ve gençlerimizin kendi dillerini, tarihlerini, kültürlerini, kimliklerini, örf ve adetlerini öğrenip onlarla yaşamalarını sağlamaktır. Bunu başardığımızda gençlerimizin çalışkan, doğru ve adaletli olmasını, ailesine, arkadaşlarına, komşusuna, milletine ve vatanına saygılı davranmalarını, hoşgörüyü benimsemiş bireyler olarak yetişmelerine büyük katkımız olacaktır. 

Başmüftülük tarafından 2007 yılından beri düzenlediğimiz „islami – eğitim“ yardım kampanyamız, artık bir geleneğimiz olmuştur. Ülkemizin ekonomi krizde olmasına rağmen, her geçen yıl toplanan yardımlarda artış gözlenmektedir. Bu durum yönetmenliğimizi fazlasıyla ümitlendirmiştir, bu da müslüman topluluğumuzun dinine bağlı ve duyarlı olmasının göstergesidir. Başmüftülük eğitim şubesi her yıl toplanan yardımı yüzde yüz islami eğitim hizmetinde kullanmaktadır. En başta yıllık ve yaz Kuran kursları, 

• İlahiyat liseleri ve Yüksek İslam Enstütüsü başarılı öğrencilerine burs ödemeleri, 
• Devlet okullarında Din dersi öğretmenlerine ders ücreti
• Ustina, Delçevo, Velingrad ve diğer eğitim merkezlerinin ihtiyaçlarına 
• Öğrenci – öğretmen seminerlerine. 
• Broşur ve dini kitaplar yayınlarında v.s.

Her yıl müslümanlar dergisinde toplanan yardım ve paylaşımı bilginize sunulmaktadır. Başmüftülük olarak bu katkılarınızdan dolayı sizlere şukranlarımızı sunar, Yüce Allah’tan sizleri mükafatlandırılmanızı dua ederiz. Tüm ülke müslümanlarının başmüftülüğümüzce düzenlenen 1-7.08.2013 tarihlerinde düzenlediğimiz İslami Eğitim Kampanyasına imkanlarınız çerçevesinde gayretlerinizi bekleriz. Tüm müslümanlara hayırlı ramazanlar, gelecek ramazan bayramınız mübbarek olsun temennilerimizle.