Bulgaristan, sel felaketi nedeniyle Bosna Hersek ve Sırbistan'a insani yardım gönderdi

20 Mayıs 2014 Salı |

Bulgaristan, sel felaketi nedeniyle Bosna Hersek ve Sırbistan'a insani yardım gönderdi.

Başbakanlık basın merkezinin açıklamasına göre, Başbakan Yardımcısı Daniela Bobeva, Sırbistan Başbakan Yardımcısı İvitza Daçiç, Bosna Hersek Başbakanı Viekoslav Devanda ve Karadağ'ın Sofya Büyükelçisi Milomir Mihalyeviç ile görüşerek ihtiyaç tespitinde bulundu.

Görüşmeler sonrası Sırbistan ve Bosna Hersek'in acil ihtiyaçlarının belirlendiği ve bu iki ülkeye battaniye, yatak, nevresim, yastık ve çocuk kıyafetleri gibi malzemelerden oluşan yardım paketlerinin yollandığı bildirildi.

Bulgaristan Kızılhaçı'nın sağladığı yardım malzemelerinin yanı sıra Başbakan Yardımcısı Bobeva, Bulgaristan'daki başlıca içme suyu ve ilaç şirketleri ile de temasa geçti. Hükümet yetkilileri, temizlik eşyaları, çocuk besinleri ve ilk yardım malzemeleri üreticileri ile görüşmelerini sürdürüyor.

Felaket bölgelerine kurtarma ekiplerinin de yollandığı belirtildi. 

Sırbistan'ın Sofya Büyükelçisi Vladimir Çurgus, Bulgaristan Ulusal Televizyonu'na yaptığı açıklamada, bölgeye insani yardım ve uzman ekip yollayan Bulgaristan hükümetine teşekkür etti.

Başbakan Yardımcısı Bobeva da iyi komşuluk ilişkilerinin zor dönemlerde dayanışmayı ön plana çıkarttığını belirterek, "İnsanız, birbirimize yardım etmeliyiz" dedi.

AA