Bölge Müftüleri, Mestanlı İlahiyat Lisesi'nde eğitim yılının açılış törenine katıldı

15 Eylül 2014 Pazartesi |

Kircaali, Koşukavak, Filibe, Pazarcik, Smolyan ve Gotce Delcev Bölge Müftüleri,
2014-2015 Eğitim ve Öğretim yılının resmi açılış törenine Mestanli Ilahiyat Lisesi'nde katıldı. 
Müftüler, okul yönetimine ve öğrencilerine başarılı, feyizli ve huzurlu bir sene diledi. 


MESTANLI İLAHİYAT LİSESİ HAKKINDA
Mestanlı İlahiyat Lisesi, eğitim öğretime, 1991 yılında 30 öğrencisi ile başladı. 1993 yılında milli eğitim bakanlığı tarafından liselerde, üç yıl olan eğitim dört yıla çıkarılmıştır. 1992 yılında rd–14–72 emirname ile Okulumuz sekizinci sınıf mezunlarına Bulgaristan milli eğitim kanunlarına göre eğitim vermektedir.
Milli Eğitim bakanı Nikolay Vasilev zamanında 13 Ekim 1992 tarihinde 83 no.lu yönetmeliğe göre her lise gibi Mestanlı ilahiyat lisesi de resmi diploma verme hakkına sahiptir.
Mestanlı ilahiyat lisesi özel statüye sahiptir ve 1992 ile 1995 yılları arasında diyanet vakfı tarafından finanse edilmiştir. 1995 ile 1998 yılları arasında Sofya Balkan Vakfı tarafından finanse edilmiştir. 1998 Eylül ayından itibaren müşterek anlaşmaya göre Bulgaristan cumhuriyeti ile Türkiye cumhuriyeti arasında finansman tekrar diyanet vakfına verilmiştir.
09.08.1999 yılında Türkiye Diyanet Vakfı ve Bulgaristan Baş müftülüğü arasında mali ve genel işbirliği çerçevesinde bir protokol imzalanmıştır.
2000–2001 eğitim öğretim yılında Rogosçe (Cebel Belediyesine bağlı Asarcık köyünde) kız bölümü açılmıştır. Aynı okul 2006–2007 Öğretim yılında Mestanlı İlahiyat Lisesi binasına taşınmıştır. Okulumuz bu güne kadar 117 Kız, 386 erkek olmak üzere 503 mezun vermiştir. İlahiyat Lisesinden mezun olan öğrenciler, Bulgaristan’ın bütün üniversitelerinde okuma hakkına sahip oldukları gibi yurt dışında da tüm üniversitelerde de okuma hakları bulunmaktadır. Okulumuz, 2011–2012 Eğitim Öğretim yılı, 29 kız, 54 erkek olmak üzere toplam 83 öğrenci, 2 İdareci, 13 öğretmen ve 7 personel ile eğitim öğretime devam etmektedir.
Okulumuzdan mezun olan öğrencilerin bir kısmı Bulgaristan’daki üniversitelerde, bir kısmı yurt dışı üniversitelerde eğitim hayatlarını sürdürüp, müftülük, şura başkanlığı, avukatlık, doktorluk, imamlık görevlerinde bulunuyorlar. Ayrıca ticaretle uğraşan mezunlarımız da vardır.
Son senelerdeki yaşanan fiziki sıkıntılar sebebiyle yeni bir bina yapılmasına ihtiyaç duyuldu. Nihayet 2009 yılının sonunda başlayan inşaat, 2012 yılının şubat ayında bitirilmiştir.

Ajans Bg