Yardım isteyen 12 kişi Bulgaristan'da mı...

26 Ocak 2015 Pazartesi |

Yunanistan'da Avrupa Acil Yardım hattını arayarak kaybolduklarını söyleyip yardım isteyen 12 kişiden alınan çağrının, Türk- Yunan- Bulgaristan sınırından geldiği anlaşıldı. Bölgede hava koşulları nedeniyle aramanın yapılamadığı belirtildi.

Yardım çağrısında bulunanların Bulgaristan'da mı yoksa Yunanistan'da mı oldukları bilinmiyor.

Yunanistan'da önceki gün acil yardım hattını arayarak destek isteyen 12 kişinin aradığı telefon sinyallerinin önce Selanik'e 60 kilometre uzaklıktaki Pieria Dağı bölgesinden geldiğinin düşünüldü. Ancak dana sonra, Türk-Yunan ve Bulgar sınırının yer aldığı Ormanieo Köyü yakınlarından geldiğinin anlaşılması üzerine, bu sabah bölgede yapılması planlanan arama ve kurtarma çalışmaları yapılamadı.

Meriç ve Arda nehirlerinin birleştiği Pazakule Sınır Kapısı'nın hemen karşısındaki bölgede sabahtan bu yana yoğun yağmur nedeniyle çalışma yapılamadığı bildirildi. Yardım isteyenlerin ise sınırı kaçak olarak geçen göçmenler olduğu düşünülüyor. Bölgede aşırı yağışlar nedeniyle Meriç ve Arda nehirlerinin debilerinin yüksek, taşkınlar ve bunlara bir de yoğun sisin eklenmesi nedeniyle arama ve kurtarma çalışması yapılamıyor.