İki Ezidi Bulgaristan sınırında donarak öldü

12 Mart 2015 Perşembe |

IŞİD’in Şengal’deki kuşatmasından kaçarak Avrupa ülkelerine gitmek isteyen 17 kişilik Ezidi grup, önceki gün Edirne’ye gelerek sınıra gitti. Sınırı yaya olarak geçtikten sonra Bulgaristan polisine yakalandığı öne sürülen sığınmacılar, iddiaya göre dövülerek geri gönderildi.
Sınırda gruplara ayrılan Ezidilerden 30 yaşındaki elektrik mühendisi Muhammed Cevat Kadim, Uzgaç köyü Bağlıkaltı mevkiinde köylüler tarafından ölü bulundu. İncelemede Kadim’in donarak hayatını kaybettiği belirlendi.

Bulgaristan sınırındaki Ahievren köyü yakınlarında ölü bulunan Dalil Murad İlyas’ın da soğuktan donduğu ve bacağının da kırık olduğu tespit edildi. Yaralı olarak bulunan Ezidi Mohammed Aldbess’in ise Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde tedavisi sürüyor.

 ‘Polisten dayak yedik’

Jandarma ekiplerinden yardım isteyen 29 yaşındaki Iraklı Ezidi Hacı Halo ise yaşadıkları trajediyi anlatarak, “Bulgaristan sınırını geçtikten sonra polise yakalandık. Burada polis beni ve arkadaşlarımızı coplarla fena halde döverek geri gönderdi. Türk sınırında bir çoğumuz farklı yerlere gittik” dedi.

Arkadaşımı beş kilometre sırtımda taşıdım Arkadaşı Dalil Murad İlyas’ın bacağı kırık olduğu için kendisini yaklaşık beş kilometre sırtında taşıdığını söyleyen Halo, “Daha sonra yardım istemek için köye gittim. Oralardan yardım bulamayınca jandarma ekiplerinden yardım istedim. Dalil Murad İlyas’ı ölmüş olarak bulduk. Başka bir arkadaşım da hastanede yoğun bakımda. Onunda bacağı kırık ve ölmek üzere” diye konuştu. Halo, Bulgaristan’a gidebilmek için kılavuzlara kişi başı 1000 dolar ödediklerini söyledi.