Körfez Ticaret Odası Yönetim Kurulu, Dobriç Ticaret ve Sanayi Odası’nı ziyaret etti

12 Ağustos 2015 Çarşamba |

Körfez Ticaret Odası (KTO) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Efe, başkan yardımcısı Sedat Zımba, yönetim kurulu ile meclis üyelerinin aralarında bulunduğu heyet Bulgaristan Dobrich Ticaret ve Sanayi Odası’nı ziyaret ederek görüşmeler yaptı, çeşitli temaslarda bulundu. Ziyarette konuşan Dobrich Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Lachezar Rossenov, Körfez Ticaret Odası Başkanı Mustafa Efe ve yöneticilerinin ziyaretinden duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

İŞBİRLİĞİ YARARLI OLACAK
Dobrich Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Lachezar Rossenov, “Körfez ilçenin çok önemli sektörleri sınırlarında bulundurduğunu görüyorum. Yurt dışına yapılacak yatırımların her iki ülke içinde yararlı olacağına inanıyoruz. Körfez Ticaret Odası ile kardeşlik protokolünü imzalamıştık. İki oda arasında gerçekleştirilen işbirliği her iki ülke için de yararlı olacaktır. Ülkeler arası ilişkilerin geliştirilmesi ve özel sektörler arasında yeni bağlar kurulması konusunda, sivil toplum örgütleri ve meslek kuruluşlarına büyük görevler düşüyor. Birbirimizden güç alarak önemli işler başaracağımıza inanıyoruz” dedi.

TARIM YATIRIMI BEKLİYORUZ
Rossenov konuşmasının devamında Dobrich’de tarımsal üretimin fazla olduğunu ve buna bağlı olarak da ara mamulün bölgede fazla olduğuna ve bu nedenle işlenmiş gıda tesisleri için yapılabilecek yatırımlara açık olduklarında değinerek, “Bölgemizde tarım ve hayvancılık sektörlerinde potansiyel fazla. Konusunda ihtisas sahibi kişilerin, organik tarıma müsait ve oldukça zengin topraklarımızda yapacakları yatırımlarında oda olarak elimizden gelen her desteği göstermeye hazırız. Gıda sektöründe yatırım yapacaklar için en doğru adres bizim ülkemiz. Türk müteşebbisleri ülkemize davet ediyoruz” diye konuştu.

AVANTAJLARI KULLANABİLİRİZ
KTO Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Efe ise yaptığı konuşmada şunları paylaştı: “Öncelikle göstermiş olduğunuz ev sahipliği için teşekkür ediyorum. Körfez ilçemizde sanayi ve ticari yatırımlar artarak devam etmektedir. Ticaret odası olarak bu gelişimi teşvik etmek ve işbirliği olanaklarını araştırıp üyelerimize sunmak konularında çalışmalar yapıyoruz. Geçtiğimiz yıl kardeş oda protokolünü imzaladık. Bölgesel yakınlığımızın bize sunacağı avantajları da kullanarak, sizinle karşılıklı işbirliği geliştirmek arzusundayız. Karşılıklı hizmet standartlarının artmasını sağlamak üzere çalışmalar yapabiliriz.

EKONOMİK VE KÜLTÜREL

Geliştireceğimiz işbirliği her iki ülke ekonomisine ve üyelerimizin ticari faaliyetlerine katkı sağlayabilir.” Kardeş odaların karşılıklı yatırım imkanlarını değerlendirdikleri ve işbirliklerini artırarak iki bölge arasından ticareti geliştirmeye yönelik görüşmelerde bulundukları toplantıda, KTO Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Efe, Dobrich TSO Yönetim Kurulu Başkanı Lachezar Rossenov Georgiev, Kuzey Doğu Bulgaristan Sanayi ve Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Edis Emre, Mevlana Halk Kültür Evi Başkanı Gülhan Veysel’e ziyaretlerinin anısına hediye takdim etti. Ziyaret, ekonomik ve kültürel çalışmalar hakkında karşılıklı görüşmelerin yapılmasıyla sona erdi.

Tacettin Zingil