Dr. İsmail Cambazov'dan 'Balkanlardaki Osmanlı', 'Nazım Hikmet ve Bulgaristan' konferansı

23 Kasım 2015 Pazartesi |

Sofya Yüksek İslam Enstitü-sü'nün kurucuları arasında yer alan, Bulgaristan'da hukuk fakültesi bitiren ilk Türk olan, çeşitli gazetelerde Bulgarca ve Türkçe gazetecilik yapan Tarihçi Yazar, Aydın, Dr. İsmail Cambazov 'Balkanlardaki Osmanlı', 'Nazım Hikmet ve Bulgaristan' konularında Devecihan Kültür Merkezi'nde iki farklı konferans verdi.

İlk konferans sabah ortaöğretim düzeyinde öğrenim gören öğrencilere, ikinci konferans ise öğleden sonra ortaokul ve lise düzeyinde eğitim veren okulların yöneticileri ile Türkçe ve Edebiyat Zümre başkanlarına yönelik gerçekleştirildi. 
Türkiye Cumhuriyeti Sofya Büyükelçiliği Eğitim Müşaviri Şenol Genç'in eşlik ettiği Dr. İsmail Cambazov konferans öncesinde İl Millî Eğitim Müdürlüğü'ne gelerek İl Millî Eğitim Müdürü Hüseyin Özcan'ı ziyaret etti.
Ziyaretin ardından konferansın yapılacağı Devecihan Kültür Merkezi Konferans Salonuna geçen Cambazov burada, İl Millî Eğitim Müdürü Özcan, Türkiye Cumhuriyeti Sofya Büyükelçiliği Eğitim Müşaviri Genç ve ortaöğretim okul öğrencilerine “Balkanlardaki Osmanlı” konulu konferans verdi.
İl Millî Eğitim Müdürü Özcan öğrencilere hitaben yaptığı konuşmasında, Edirne Valisi Dursun Ali Şahin'in himayelerinde bu buluşmayı gerçekleştirdiklerini belirterek, Cambazov'a bu değerli bilgilerini öğrencilere ve kendilerine aktardığı için teşekkürlerini iletti.     
Konferansın ardından Cambazov, kendi yaşamından izler taşıyan 'Beşiğim ve Eşiğim' adlı kitabını imzalayarak öğrencilere hediye etti.
Dr. Cambazov ikinci konferansını öğleden sonra verdi. Konferansa Edirne Valisi Dursun Ali Şahin ile İl Millî Eğitim Müdürü Özcan, Sofya Büyükelçiliği Eğitim Müşaviri Genç, İl Kültür ve Turizm Müdürü Ahmet Hacıoğlu'nun yanı sıra merkez ilçede ortaokul ve lise düzeyinde eğitim veren okul müdürleri ile Türkçe ve Ede-biyat Zümre başkanları katıldı.
Dr. İsmail Cambazov bu konferansında Nazım Hikmet'in hayatından anlatımlarda bulundu. Dr. Cambazov katılımcılara, her-kes tarafından bilinen Nazım Hikmet'in bilinmeyen yönlerini anlattı.