Lütfi Mestan: 'HÖH partisinden Rus uçağı deklarasyonu yüzünden ihraç edildiğim için gururluyum'

7 Ocak 2016 Perşembe |

HÖH onursal başkanı Ahmed Doğan tarafından görevden uzaklaştırılan Lütfi Mestan başkent Sofya'daki BTA basın kulübünde bir basın toplantısı düzenledi. Mestan, yeni bir siyasi parti kurup kurmayacaklarını açıklamadı ancak siyasette kaldığını vurguladı. Basın toplantısını izleyen Ajans Bg muhabiri Mestan'ın açıklamarından öne çıkanları aktardı. 

Lütfi Mestan:
'Yılbaşı öncesinde Rus mayınına bastım. Siyasette kalıyorum ve Rus uçağıyla ilgili deklarasyonu gaf olarak kabul etmiyorum. Bulgaristan’ın ulusal çıkarları Rusya ile bağlı değil, NATO’ya bağlı.
Bana karşı açılan savaş, HÖH’ü Rus partisi görüntüsünden kurtarmak istemem yüzünden başlatıldı.

Doğan’a göre benim suçlarım şunlar:

-Siyasi mitinglerde anadil yasağını AİHM'ye taşımam,
-Oreşarski hükümetine destek vermemem,
-Güney Akım’la ve Kırım’la ilgili tutumum,
-Boris Nemtsov’un öldürülmesiyle ilgili deklarasyonum,
-Ankara ile ilişkileri normalleştirmem.

Bizim anlayışımıza göre Türkiye Cumhuriyeti stratejik partnerimiz ve dostumuzdur. Çok basit bir gerçeğin farkına vardım. HÖH galiba Onursal Başkan Ahmed Doğan’dan başka bir başkanı kabullenemiyor.

Partiyi demokrasi çatısı altına çekmeye denedim. Ben lider olarak gösterildim ve seçilmiş hissetmiyorum kendimi. Doğan, bu piyonla buraya kadar oynanacağına karar verdi. Bu demokratik bir mekanizma değil.
Parlamento kürsüsünden iki cümle söylemek için bile Doğan’a telefon etmek gerekiyordu. Rus uçağıyla ilgili deklarasyonu önceden Doğan’la paylaşmadım ancak Doğan’ın bu deklarasyonun içeriğine şüpheyle yaklaşacağını düşünmedim.
Doğan’ın Rus uçağıyla ilgili deklarasyona karşı yaptığı yorumu duyunca dünyam yıkıldı. İnsan ve politikacı olarak Doğan’a karşı olan görüşüm yıkıldı.


Evet, HÖH partisinden Rus uçağı deklarasyonu yüzünden gidiyorum ancak bu yüzden gururluyum.'
Ajans Bg



Hüseyin Hafızof: 'Evet, Müslümanım'



Lütfi Mestan'ın Sofya'da düzenlediği basın toplantısında konuşan milletvekili Hüseyin Hafızov, son günlerde 'İslamcı' olduğu yönündeki suçlamalara cevap verdi. Hafızov şunları söyledi: 'Partiden ayrılıyorum ancak parlamentoda kalıyorum. HÖH’ü