Bulgaristan’a has, ismi küçük, marifetleri büyük bir makine

16 Şubat 2016 Salı |

Photo: www.mikroferma.com
Bundan 4 yıl önce Lüdmil Egov, Bulgaristan’da eşi benzeri olmayan tohum çimlenme makinesi icat ediyor. Söz konusu makine ile her aile ev ortamında yıl boyunca tohum çimleri, hatta mantar yetiştirebilir ve sağlıklı beslenebilir, ki bunu da çok düşük bir para ile yapabilir - ayda 2 leva civarında. Bu gıdaların özellikle çocuklar için faydalı ve sağlıklı olduğu biliniyor. Tüm kriterlere olumlu cevap veren makine, ülkemizde en iyisidir ve sadece Bulgaristan’da değil tüm dünyada da en ucuz olandır. İşte Lüdmil Egov’un fikri:
Снимка
“Bu, mini hidrolik pompa sistemine benzer bir şeydir. Makine, sıradan insanların evde tohum çimlenmesini sağlayabilmesi için yaratılmıştır. Tohumlar, makineye konuluyor ve hassas elektronik cihazı, gerekli havanın ve nem oranın gerekli seviyede olmasını kontrol ediyor. Tohumlar çimlenmeye, büyümeye başlıyor ve artık tüketilebiliniyor. Aslında herşey oğlum sayesinde başladı. 2, 5 yaşında iken oğlumun dişlerinde çürükler oluştu ve herşey umutsuz görünüyordu. Dış hekimi kesin konuştu: yapılacak hiç bir şey yok. Ben ise hala umutların tükenmediğine karar verdim. Bir araştırma yaptım ve tohum çimlerinin birçok mineral ve enzimler içerdiğini, onların sayesinde vücudun mineralleri depolamaya geçtiğini anladım. Adı geçen makineyi icat ettim ve oğluma tohum çimlerinden hazırladığımız salataları yedirmeye başladık. Aslında kendisi de onları tüketmek için can atıyordu. O zaman bunun mucizevi bir gıda olduğunu fark ettim. Bizzat dış hekimi hayatında böyle bir şeyi ne duyduğunu, ne de gördüğünü söylüyor. Fakat bu benim için bir gerçektir, hatta herşeyi resmilerle belgeledim. O gün, deyim yerindeyse mini çiftliğin her eve lazım olduğunu anladım. Bu çocuklar için çok önemli, çünkü bir taraftan çocukların dişleri çok kötü durumda. Diğer taraftan ise, bu son derece ucuz bir gıda – insan tam anlamıyla ayda iki leva ile üretimini sağlayıp her gün sofrasına bir tabak dolusu salata sunabilir. “
Снимка
Müni çiftlik makinesine, on günde bir tohum depolaması yapılıyor, yani insan tatile gidebilir, makine ise onun yerine çalışabiliyor:
“Bu makineyi satın alan insanlar, sağlıklı beslenmenin faydalarını anlayan ve farkına varan çevrelerdendir. Ayrıca nitrat, tarım ilaçları ve GDO içeren gıdaları satın alarak sağlıklı olamayacağını anlayan kişilerdir. Er geç herkes, gıdaları kendisi yetiştireceğini anlamalıdır. Kimin evinin önünde bahçesi varsa – hoş, fakat şehir insanı için bu makine bir alternatiftir. İngiltere, Almanya ve Yunanistan’a satış yaptık... Şimdiye dek genelde yurtdışında yaşayan Bulgarlara gönderiyoruz. Makine satın alındığında çalışma süresi en az 5 yıldır”