Fiyat olarak Türkiye'ye tek alternatif Bulgaristan, onda da yatak yok

8 Nisan 2016 Cuma |

Alman seyahat acenteleri, popüler destinasyonlardaki düşüşe karşı önlem almaya çalışıyor. Uzmanlar, Türkiye, Mısır ve Tunus’a dönük endişelerin ortaya çıkardığı talep sorununun, Alman acentelerin uzmanlık hizmetlerinin önemini artırdığını ifade ediyor. Fiyat olarak Türkiye'nin yerini doldurabilecek tek destinasyonun Bulgaristan olduğunu söyleyen uzmanlar, bu ülkenin yatak kapasitesinin Türkiye'ye dönük talebi karşılamanın çok çok uzağında olduğunu belirtiyor. 


GfK tarafından yapılan araştırmaya göre, özellikle aileler olmak üzere, pek çok Alman seyahatçi güvenlik gerekçesiyle tatil planlarını beklemeye almış durumda. Şubat sonu itibariyle, geçtiğimiz yıla göre paket tur satışları yüzde 7.5, rezervasyon sayıları ise 1 milyon geride. 

ALLTOURS VE FTI ÜCRETSİZ DEĞİŞİKLİK HAKKINI TÜM YAZA YAYDI
 
Tur operatörleri ile seyahat acenteleri ise, talepteki değişikliklerle başa çıkmanın yollarını arıyor. Alltours ve FTI, geçtiğimiz günlerde tüm yaz boyunca Türkiye, Mısır ve Tunus’a dönük rezervasyonlarda ücretsiz değişiklik hakkı sunacağını açıkladı. Tur operatörleri, daha önce 31 Mart’a kadar yapılmış olan rezervasyonlarda bu hizmeti sunacağını açıklamıştı. Son açıklama, yeni yapılacak rezervasyonlarda da bu hizmetin sunulacağını ortaya koyuyor.

ACENTELER TÜRKİYE, MISIR VE TUNUS'UN YERİNİ NASIL DOLDURACAK?

Alman seyahat dergisi fvw'ye konuşan uzmanlar, bu 3 destinasyonun alternatiflerine göre çok ucuz olduğu, bu sebeple de yerinin dolduramayacağu görüşünde birleşiyor. GfK tarafından Alman seyahat dergisi fvw için yapılan araştırma, Türkiye, Mısır ve Tunus’un kaybından şimdiden fayda sağlayan İspanya, Portekiz, İtalya, Hırvatistan ve Yunanistan’daki ortalama fiyatları ve fiyat artışlarını gözler önüne seriyor. Bu destinasyonlara dönük talep artmış olsa da, büyük çoğunluğun bu ülkelerde tatil yapmayı karşılayamayacağı ya da bunu tercih etmeyeceği belirtiliyor. 

Araştırmaya göre, 12 Mart tarihinde 7 günlük bir paket tatilin fiyatı, geçtiğimiz yıla göre Portekiz’de yüzde 23’lük artışla 740 euroya, İspanya’da yüzde 17’lik artışla 702 euroya, İtalya’da yüzde 15’lik artışla 694 euroya,  Hırvatistan’da yüzde 9’luk artışla 654 euroya ve Yunanistan’da yüzde 8’lik artışla 649 euroya çıkmış durumda. 

TEK RAKİP BULGARİSTAN

Rakip destinasyonlarda fiyatlar bu kadar artmışken, 'sorunlu' destinasyonlardan Türkiye’de aynı koşullardaki bir tatilin fiyatı 602 euro; Mısır’da ise 605 euro. Bu iki ülke ile karşılaştırılabilecek ülkeler ise yüzde 12’lik düşüşle 530 euroya haftalık tatil imkanı sunan Bulgaristan ile yüzde 18’lik düşüş ile 492 euroluk fiyat sunan Tunus. Uzmanlara göre, Tunus da ‘tehlikeli’ ülkelerden sayıldığından, bu 3 destinasyonun yerini doldurabilecek tek ülke Bulgaristan oluyor. 

Ancak Bulgaristan, geçtiğimiz yıl 5.7 milyon Alman turist ağırlayan Türkiye’nin yerini dolduracak kapasiteye sahip değil. Geçtiğimiz yıl Bulgaristan’ı ziyaret eden Alman turist sayısı 330 bin. Bu rakam, sahil kesiminde yer alan Bulgar otellerinin kapasitesinin yüzde 90’ına tekabül ediyor. 

'ACENTELER GÜVENLİK VE FİYAT DEĞERLENDİRMESİ YAPIP, MÜŞTERİLERİ YÖNLENDİRMELİ'

Uzmanlar, bu koşullar sebebiyle zor durumda kalan Alman seyahat acentelerine, ‘güvenilir danışmanlar’ olarak, kararsız kalan tatilcilere hizmetlerini sunmalarını tavsiye ediyor. Fvw’ye konuşan uzmanlar, acentelerin böyle zamanlarda aktif olması, güvenlik ve fiyat konusunda dikkatli değerlendirmeler yaparak  hem 'sorunlu' destinasyonları hem de ile 'güvenli' destinasyonları müşterilerine pazarlaması gerektiği ifade ediyor. 

’’Ne yapacağını bilemeyen müşteriler bize gelerek sorular soruyor, destinasyonlardaki güvenlik durumunu öğrenmek istiyor.’’ diyen seyahat acenteleri konsorsiyumu RTK’nın başkanı Thomas Bösl, sektörün şu an içinde bulunduğu durumun, seyahat acentelerine büyük görevler yüklediğini ve acenteler için bir fırsat olduğunu söylüyor.

ROBINSON: TÜRKİYE'DE KAYBIMIZ AZ, SADIK MÜŞTERİLERİMİZE GÜVENİYORUZ

Öte yandan, TUI Robinson Club’ın, Belek’teki yeni tesisini planladığı gibi nisan ayında açacağı ifade edildi. Robinson Genel Müdürü Ingo Burmeister, Robinson’un rakiplerine göre Türkiye’de daha az kayıp yaşadığını söyledi ve ekledi:

‘’Rakiplerimiz fiyat odaklı davranırken, biz sayıları oldukça fazla olan sadık müşterilerimize güvenerek hareket ediyoruz. Müşterilerimiz ve seyahat acentelerimiz ile güvenlik önlemlerimiz konusunda sürekli görüşme halindeyiz.’’
http://www.turizmguncel.com/