Yüksel Özkan; Şikayetler Dilekçe İle Yapılmalı

Share this history on :
AJANS BULGARİSTAN - ÖZEL
Bulgaristan Bursa Konsolosluğu ile ilgili haberler ve yapılan yorumlardan sonra , Bal-Göç ve diğer Stk’ların da eleştirilmesi sonucunda Bal-Göç Başkanı Doç.Dr. Yüksel Özkan, kamuoyunun bilgilendirilmesi amacıyla AjansBg’ye açıklamalarda bulundu.İşte  Özkan’ın açıklamaları:
'Bu konu ve diğer sorunlarımız ile ilgili Bulgaristan Büyükelçisi Nadezhda Nikolova Neynsky’ yi  40 kişilik bir grup ile ziyaret ettik ve bu konuları gündeme getirdik. Bize bazı şikayetlerin geldiğini ve kendilerine daha kolay ulaşmak istediğimizi belirttik. Vize ve pasaport işlemleri gibi sıkıntılar dışında camiamızın diğer sorunlarını da kendilerine anlattık.Geçen yıl Kasım ayında Konsoloslar toplantısına tüm bu sıkıntılar ile ilgili rapor gönderdik.Bulgaristan Büyükelçisi Neynsky ve diğer kişilerden gelen dönüşler; üyelerimizin  şikayetlerini  bizlere, Konsolosluklara yada Dışişlerine dilekçeler ile iletmeleri yönündeydi.Bizler bu konu ile ilgili üyelerimizden gelen telefonlara cevap olarak; Hangi sıkıntıları yaşadınız? Buyurun derneğimize gelerek bir dilekçe ile bunları belirtin dedik.  Şikayet  dilekçesi verin dedik.Bizim elimizde done olmadan, sadece telefon yoluyla gelen ihbarlar ile bu sorunu aşamayız. Elimizde somut kanıtlar ile daha etkili olacağımızı gelen telefonlarda belirttik. Gerekirse bu şikayet dilekçelerini Büyükelçiliğe, Dışişlerine, Konsolosluklara iletebileceğimizi, basın ile paylaşabileceğimizi ve bu yöntem ile çözüme daha yakın olacağımızı belirttik.Tüm bunları söylememize rağmen; Bugüne kadar Bal-Göç Genel Merkezine ve Şubelerine bu konularla ilgili bir tane şikayet dilekçesi verilmemiştir. Herkes şikayet ediyor fakat iş son noktaya gelince bir dilekçe dahi vermekten sakınılıyor. Medeni cesaret gösteremiyoruz. Bizlere dilekçe ile gelindiği zaman her daim vatandaşlarımızın arkasındayız. Bir tane yazılı dilekçe elimizde olmadan biz nasıl arkalarında duracağız? Bal-Göç olarak dokuz  şubemiz var, Federasyonumuz  var , biz talepleri rapor halinde de verdik ama dilekçelere ihtiyacımız var.  Büyükelçi ya da İçişleri bize dilekçeler nerede dediğinde bir şey gösteremiyoruz. Vatandaş kendini gizlememeli.Bunun dışında sadece Bursa için değil, özellikle Kırcaali’nin pasaport işlemlerinden dolayı daha yoğun olmasından dolayı, yaz döneminde çevre illerden oraya personel kaydırılması gibi birçok talebimiz oldu. Bu tür şikayetler ile ilgili üyelerimizden, Türkiye’de yaşayan Bulgaristan Vatandaşlarından bizlere yazılı müracatta bulunmalarını istiyoruz'.
Erdoğan Doğu / Bursa


İLGİLİ HABER: