Bulgaristan'dan geldi Bursa'da paramotor yaptı

5 Ekim 2016 Çarşamba |

Bulgaristan göçmeni Bursalı makine teknikeri Sebahattin Çetin, uçmak için paramotor imal etti. Çetin, seri üretim yapmak istediğini ancak cihazı için "uçmaya elverişli belgesi" verecek kurum olmadığını söyledi.
PARAMOTORA 'TÜRK YILDIZI' ADINI VERDİ
Türkiye'de daha önce birkaç kişinin yurt dışından getirerek uçtuğu paramotoru kendi imkanlarıyla yapmayı başaran Çetin, şimdi "Türk Yıldızı" adını verdiği paramotorla hem kendisi uçuyor hem de isteyen arkadaşları ve dostlarına bu heyecanı tattırıyor.
BURSA'NIN BİR UCUNDAN DİĞERİNE UCUNA 10 DAKİKA
Yamaç paraşütüne takılan motorla havalanan 'paramotor" iki kişiyle 260 kilometre yol alabiliyor. Bursa'nın bir ucundan diğerine 10 dakikada giden, Uludağ'a ise 15-20 dakikada varan Sebahattin Çetin, bu aracın seri üretimini yapmak isteğini, büyük firmaların kendine yardımcı olduğu takdirde bunu başarabileceğini söyledi.
"2005 YILINDA KENDİ PARAMOTORUMU YAPTIM"
Havacılığa 17 yaşında başladığını ifade eden Sebahattin Çetin, "Bulgaristan'da lise okurken benim hocam akrobasi pilotuydu. O hocamın sayesinde ben de onunla uçarak havacılığa ilk adımımı attım. İlk uçuşumdan sonra havacılığı unutamadım. İnsan bir defa uçtuğu zaman bir daha o keyfi unutamıyor. İlk uçuşumun üzerinden yıllar geçti. Daha sonra paramotoru keşfettim. Paramotor kullanımı Avrupa'da yıllar önce başlamış ama Türkiye'de yoktu. 2005 yılında kendi paramotorumu yaptım, 2006 yılında da ilk uçuşumu gerçekleştirdimr" dedi.
"TÜRKİYE'DE UÇUŞA ELVERİŞLİ BELGESİ VERECEK KURUM YOK"
Paramotor'un seri üretimini de yapmak istediğini söyleyen Çetin, "Çünkü ülkemizde bunu üreten kimse yok. Ben üretmek istiyorum. Ancak Türkiye'de "paramotora uçuşa elverişlidir" raporu verecek bir kuruluş yok. Benim seri üretime geçecek bütçem yok. Ama bir firma yardımcı olursa, bu aracın seri üretimini yapabilirim. Türkiye'de bu araçların bir imalatı yok" şeklinde konuştu.