Bulgaristan'ın tek Türk Valisi

15 Aralık 2017 Cuma |

Razgrad Valisi Günay Hüsmen, Bulgarisran'ın tek Türk kökenli valisi.
Hüsmen, Razgrad’ı altyapısıyla, eğitimiyle, hayat standardıyla yaşanası bir yere dönüştürmek için, önce insanların güvenini yeniden kazanmaları gerektiğini belirtti.  

 “Mayıs ayından beri bu görevdeyim. İşimiz çok zor, çünkü yıllarca bu güzelim ilimiz bakımsız ve hizmetsiz kalmış. Devlet bir nevi elini buradan çekmiş olmalı ki, sağlık, eğitim ve istihdam, maaşların düzeyi gibi konularda Razgrad ülkenin en son yerinde, yani dibinde bulunuyordu. Bütün bunların telafi edilmesi için gerçekten çok, çok çalışmak gerekiyor. Razgrad’ın yöneticileri şimdiye kadar belki istememişler, iddialı olmamışlar, hatta hizmetlerin gerçekleşmesi için devletten talepte bulunmamışlar. Benim için şimdi en önemli olay, Razgrad halkının devlete ve valilik makamına güvenini geri kazanmaktır. Razgrad’ı altyapısıyla, eğitimiyle, hayat standardıyla yaşanası bir yere dönüştürmek için, önce insanların güvenini yeniden kazanmalıyız”.

Günay Hüsmen, gelecek neslin daha kaliteli bir eğitim alması için, Razgrad ili çocuklarının öğretiminde daha iddialı olması için de çalıştıklarını belirtti:

“Bizim bütçemiz belediyelere göre çok daha az. Ancak farklı yerlerden tasarruf yaparak, eğitime yatırımda bulunmak istiyoruz. Okullara, öğretmenlere yardım ediyoruz, bunun önemini anlıyoruz. Razgrad son eğitim sıralamasında ülkede listenin en sonunda bulunuyordu. Genel sınavlarda en düşük not alan il olarak anılıyoruz. Şimdi İl Eğitim Müfettişini değiştirdik, eğitime öncelik verdik ve önümüzdeki ders yılında yapılacak genel sınavlarda bu çabaların olumlu neticeler vereceğine inanıyorum. Bunu Razgrad halkı da çocuklarımızın alacağı not ortalamasında görecek. Bölgenin bütün okullarını gezdim, okul müdürleriyle görüşüyorum, çocuklarla konuşuyorum, her kurumun sorunlarını şahsen giderek, kendi gözlerimle görmek istiyorum. Razgradlı öğrenciler bana “Çocuk Dostu” ödülünü sundu ve bu benim için manevi değeri çok yüksek bir ödüldür".


Günay Hüsmen, belediye başkanı, milletvekili ve işadamı sıfatıyla da adından her zaman bağışları ve ihtiyacı olanlara sunduğu yardımlarla gündeme geldi. “bazılarının hobisi ava gitmek, benim hobim insanları mutlu etmek” diyor:

“Vali maaşı çok yüksek değil. Bu benim için asla önemli değil. Biliyorsunuz ben tarımla uğraşıyorum ve maddi sıkını çekmiyorum. Gelirimi eğlenceler ve boş yere harcamaktansa, bir kısmını her yıl okuma evlerine, ana okullarına, kreşlere, okullara, hastanelere yardım ve bağış olarak sunmak beni çok mutlu ediyor. Bazı insanların hobisi mesela av. Onlar ava gider mutlu olur, ben ise insanları mutlu etmekten mutlu oluyorum. Özellikle yaşlılarımıza büyük dikkat çeviriyorum. Bu insanlar Bulgaristan’ı kurmuş, günümüzü inşa etmiş değerli kişilerdir. Biz ise onları sosyal tabakanın en dibinde bıraktık ve dışladık. Son olarak Osenets ve Sevar’dan bir grup emekliyi, 55 kişiyi iki günlük Edirne gezisine gönderdim. Hatta şahsen ben de onlarla geldim. Edirne Valisi onlara özel öğlen yemeği sundu, konuştuk, gezdik. Hele de benim arkadaşlarım, Osenets köyünde Kapantsi olarak bilinen yerli Bulgar kadınları çok minnettar kaldı. Türkiye’yi çok beğendiler, çok mutlu oldular. Onların gözlerindeki o kıvılcım her şeye değer. Şimdi bu hafta sonu Edirne Valisi Razgrad’a gelecek ve iki il arasında bu tür kültürel, turistik, spor ve sosyal işbirliğini geliştirmek için anlaşma imzalamak istiyoruz”.

Günay Hüsmen’in göreve gelir gelmez elde ettiği en önemli başarılardan biri, Razgrad’da tarihi İbrahim Maktul Paşa Camii’nin çatı onarım işleri için devletten kaynak sağlamaktı. 1968 yılından beri Milli Kültür Tarih Anıtı statüsüne sahip eski mabed, acil bir onarıma ihtiyaç duyuyordu. İlk adımı Günay Hüsmen atmış oldu:

“Biliyorsunuz şehrimizde çok değerli bir kültürel anıtımız var. Razgrad İbrahim Paşa Camii bugün harabe bir halde. Demokratik değişimden bu yana 27 yılda caminin bakımı için bir kuruş verilmemiş ve bu tarihi anıt adeta yok olmak üzeredir. İl yönetimi olarak, bölge müftülüğünün de desteğiyle ısrarlı bir şekilde çalıştık ve caminin en acil ihtiyacı olan, akan çatısının sağlamlaştırılması için devletten 20 bin leva kaynak sağladık. Bu paralarla caminin çatısı onarılacak, en azından akmaması sağlanacak. Bu güzel şaheseri gelecek nesillere de bırakmak istiyoruz”.
Günay Hüsmen’in Yeni Yıl Mesajı:
“Bizi şu an dileyenlere umutlarını yitirmemeyi, geleceğe inanmaları, kendi güçlerine güvenmelerini , Bulgaristan’ın daha iyi, daha yaşanası bir yer olacağını bilsinler. Çok sorumlu olarak diyebilirim ki, yurtdışından Bulgaristan’a doğru geri dönüşler başlayacak ve Bulgaristan gelişen ve geleceği parlak bir Avrupa ülkesi olacak. Buna eminim”.

Sevda Dükkancı / BNR