Sefir de yeni, iletişim tarzı da..

29 Mart 2020 Pazar |

Erdoğan Doğu
Covid-19 salgını ile beraber alınan tedbirler nedeniyle Bulgaristan'dan Türkiye'ye geçiş yapmak isteyen tır şoförleri 50 kilometrelik kuyruklar oluşturdu.
Bir hafta boyunca  kuyruklarda beklemek hiçte kolay değil... 
Yemek, kişisel temizlik ve bir çok sorun ile başbaşasınız. En yakın dostunuz,  ekmeğinizi kazandığınız tırınız ve yine sizinle aynı kaderi paylaşan meslektaşlarınız.
Öyle kolay değil hani... Ailesinin geçimini sağlamak adına tırcı kardeşim günlerce direksiyon sallıyor, her sınır kapısında günlerce bekliyor.
Tır şoförlerinin sınır çilesi yeni değil aslında. Bazen geçici çözüm bulunuyor bazen bulunamıyor.. .
Buna ilave olarakta Korona virüsü için alınan önlemler sınır geçişlerini daha da zorlaştırdı.
Aynı sınır kapısını yılda 5-6 defa kullanan bir kişi olarak onları çok iyi anlıyorum. Özellikle Avrupa'dan gurbetçi dönüşlerinde bizler de aynı durumu yaşıyoruz. Tabi ki onların bekleme süresi ile karşılaştırılamaz bile. Bizler birkaç saat bekleme süresinde bile sabredemiyoruz.
Tırcı kardeşlerimiz geçen hafta Bulgaristan-Türkiye sınırında yine geçiş sorunuyla karşı karşıya kaldı. Hatta araç kuyruğu 50 kilometreye çıktı. Problem sadece korona virüs önlemlerinde değil ve umarım yetkililer bu konuda kafa yorar.
Tır kuyruğunun kilometrelerce uzaması üzerine Türkiye'nin Sofya Büyükelçiliği'na atanan Aylin Sekizkök, duruma derhal müdahale etti.
Büyükelçi Sekizkök; TIR şoförlerine elçiliğin sosyal hesaplarından mesaj göndererek, sıkıntılı durumlarının farkında olunduğunu, gerekli mercilerle temas haline geçildiğini anlattı. Herhangi bir sorunda büyükelçilik ile  ieltişime geçilmesini istedi. Kısacası yanınızdayız mesajını verdi.
Büyükelçilik sayfasına yapılan tüm yorumları bizzat tek tek okudu.
-Filibe ve Burgaz Başkonsolosluğu ile beraber sorun tespit araçlarını bölgeye gönderdi. 50 kilometreyi bulan kuyrukta şoförlerin sorunlarını ve ihtiyaçlarını tespit etti. Sorunların tespit  edilmesi ile beraber; Bulgaristan ve Türkiye'de ki ilgili kurumlar ile iletişime geçti.
 -27 yeni  mobil tuvalet, ilave çöp bidonları, su tankeri, içme suyu, polis devriye sayısının arttırılması gibi birçok hizmetin ivedi şekilde oluşmasını sağladı. Büyükelçiliğimiz bünyesinde, 2000 tır şoförümüze yiyecek, içme suyu ve temizlik malzemesi dağıtımı yapıldı.
İki devlet bünyesinde bir çok görüşmeler, değişik kurumların ve hayırseverlerin sürece dahil olması gibi eklenebilecek aksiyonlar var ama inanın yazı çok uzayacak.
Özetlemek gerekirse, ilk defa şunu gördüm.
Bulgaristan’a atanan Türkiyenin sefiri sınırda zor durumda kalan Tır şoförlerimizle birebir ilgilendi. Seferber edilebilecek tüm ilgili kurumları harekete geçirdi. Nihayetinde sorun büyük oranda çözüldü.  Türkiye’nin Elçisi Tırcı kardeşlerimizin kalbini kazandı. Tabi bizlerinde...
Yönetici ve temsilcilerin iletişim kurabilme yeteneğinin ne kadar önemli olduğunu bir kere daha öğrenmiş olduk.
Biz Bulgaristan’da bunu yıllardır görmemiştik.

https://www.bursa.com/makale/yeni-sefir-ile-yeni-iletisim-modeli-6505/