СЪОБЩЕНИЕ / DUYURU

13 Mayıs 2020 Çarşamba

Share this history on :
Уведомяваме гражданите, че считано от 18.05.2020 г. Консулската служба в Генералното консулство в Истанбул поетапно възстановява нормалния си работен режим, при отчитане на обстановката по линия на разпространение на COVID-19. Приемното време за граждани, ще бъде от 09.00 до 13.00 ч. всеки работен ден.
Български лични документи:
Българските граждани, запазили часове за подаване на заявления за издаване на български лични документи в периода от 18.03-14.05.2020 г., са пренасочени за нови дати и часове. Заинтересованите български граждани или техните законни представители, ще бъдат уведомени за промените на посочените при запазването на първоначалния час електронни адреси и телефони. При невъзможност за явяване в определените нови дати и часове, гражданите следва да запазят нов ден и час за явяване чрез платформата https://consulatebg.eu/) за онлайн запис за български лични документи. Информация за новото разпределение, се съдържа в приложения файл.
Считано от 04.05.2020 г. са въведени нови цени, събирани в турски лири, за подновяване на български лични документи. Актуалният ценоразпис е наличен в приложения файл.
Българските граждани, на които са издадени и пристигнали в Консулската служба в гр. Истанбул нови български лични документи, ще могат да получават документите си всеки петък от 09.00 до 13.00 ч., считано от 15.05.2020г.
Справка за получените български документи в Консулската служба, може да бъде направена на следната интернет страница, след въвеждане на ЕГН: https://www.consulatebg.eu/status
Информираме Ви, че срокът на българските лични документи изтичащи в периода от 13 март до 31 октомври 2020 г. е удължен с 6 месеца от датата на изтичане. Република Турция признава изтеклите български документи за самоличност в посоченият период и гражданите които притежават такива ще могат да се завърнат на територията на Република България от Република Турция.
Визи тип „Д“:
Заявления за визи тип „Д“ ще се приемат само след предварително запазен ден и час, всеки работен ден от понеделник до четвъртък от 09.00 до 13.00 ч. Гражданите, които са пропуснали предварително запазените си часове в периода 17.03-30.04.2020 г. поради епидемичната обстановка,ще бъдат уведомявани своевременно за насрочените им нови ден и час чрез електронна поща на предоставените от тях електронни адреси. Законовият срок за решение по заявленията ще бъде спазван, но за всеки отделен случай, при положителен отговор, визата ще бъде издавана само след отпадане на ограниченията за влизане в Република България. Същото важи и за заявленията, подадени преди въвеждането на рестриктивните мерки.
Визи тип „С“:
Ще се приемат заявления за визи тип „С“ за транспортен персонал, ангажиран с превоз на товари, екипажи на въздухоплавателни средства, извършващи търговски въздушен превоз, и друг транспортен персонал при необходимост.
Приемът на заявления ще се осъществява в офиса на външния доставчик на услуги „VFS Global” на адрес Hacımehmet Mah. Kurtuluş Deresi Cd. No. 29 (Elysium Soul), Beyoğlu, İstanbul. Заявления ще се приемат само след предварително запазена дата и час за явяване на имейл-адрес info.bltr@vfshelpline.com.
Заявленияза визи тип „С“ще се приемат на място в Генералното консулство само при спешни и неотложни случаи, които ще бъдат разглеждани индивидуално.
Други консулски услуги
Поетапно ще се възстановява предоставянето и на други консулски услуги. Спешните консулски случаи и издаването на временни паспорти, ще бъдат разглеждани индивидуално.
Приемът на посетителите в Консулска служба Истанбул, ще се осъществява само в запазения ден и час при спазване на необходимата дистанция и чрез използване на лични предпазни средства – маски и ръкавици, осигурени от самите тях.

DUYURU
Vatandaşlarımızın dikkatine ; 18.05.2020 tarihi itibariyle İstanbul Başkonsolosluğu Konsolos İşlemleri Şubesi’nin, COVID-19'un yayılma şartlarını dikkate alarak, çalışmalarının kademeli olarak normale döndürülecektir. Konsolos İşlemleri Şubesi’nin kabul saatleri her iş günü 09.00 - 13.00 saatleri arasında yapılacaktır.
Bulgaristan Cumhuriyeti Nüfus Cüzdanı ve Pasaportu yenilenmesi:
18.03-14.05.2020 tarihleri arasında Bulgaristan Cumhuriyeti Nüfus Cüzdanı ve Pasaportu yenilenmesi için randevu alan Bulgaristan vatandaşlarına yeni randevu verilecektir. İlgili vatandaşlar veya yasal temsilcileri, yeni randevular hakkında ilk randevusunu aldığında vermiş oldukları telefonlar veya e-posta adresleri üzerinden bilgilendirilecektir. Belirlenen yeni gün ve saatinde randevusuna gelemeyen Bulgaristan Vatandaşları’nın, internet kayıt platformundan https://consulatebg.eu/ yeni randevu almaları gerekecektir. Bulgaristan vatandaşlarının yeni randevuları ekteki dosyada mevcuttur.
04.05.2020 tarihi itibariyle Bulgaristan Cumhuriyeti Nüfus Cüzdanı ve Pasaportu yenilenmesi için Türk Lirası olarak toplanan yeni fiyatlar açıklandı. Geçerli fiyat listesi ekteki dosyada bulunur.
Bulgaristan Vatandaşları, İstanbul Konsolos İşlemleri Şubesi’ne teslim edilen yeni Bulgaristan Nüfus Cüzdanı ve Pasaportlarını 15.05.2020 tarihinden itibaren her Cuma 09.00-13.00 saatleri arasında alabilmektedir.
Konsolos İşlemleri Şubesi’ne teslim edilen yeni Bulgaristan Nüfus Cüzdanı ve Pasaportların durumu, aşağıdaki internet sayfasında EGN (bireysel vatandaşlık numarası) girerek kontrol еdilebilir:https://www.consulatebg.eu/status.
13 Mart - 31 Ekim 2020 tarihleri arasında kullanım süresi sona eren Bulgaristan Nüfus Cüzdanı ve Pasaportlarının kullanım süresinin, pasaportun sona erme tarihinden itibaren 6 ay uzatıldığını bildirmek isteriz.
Türkiye Cumhuriyeti, belirtilen dönemde süresi dolmuş olan Bulgaristan nüfus cüzdanı ve pasaportu tanıyacaktır ve bu vatandaşların Türkiye Cumhuriyeti'nden Bulgaristan Cumhuriyeti'ne geri dönüşlerine izin verecektir.
"D" tipi vizeler:
"D" tipi vize başvuruları, yalnızca önceden alınacak randevu ile mümkündür, pazartesinden perşembeye 09:00-13:00 saatleri arasında kabul edilecektir. Salgın durumuna bağlı olarak 17.03-30.04.2020 tarihleri arasinda randevu almış olan ve randevu saatine gelemeyen vatandaşların, planlanan yeni randevu günü ve saatleri, verdikleri e-posta adreslerine bildirilecektir. Karar vermek için yasal süreye uyulacaktır, ancak vaka bazında, olumlu cevaplı vizeler, ancak Bulgaristan Cumhuriyeti'ne giriş kısıtlamaları aşıldıktan sonra verilecektir. Aynı durum, kısıtlayıcı tedbirlerin uygulanmasından önce yapılan başvurular için de geçerlidir.
"C" tipi vizeler:
"C" tipi vize başvurularında; malların taşınmasıyla uğraşan nakliye personeli, ticarî hava nakliye uçaklarının mürettebatı ve diğer nakliye personelleri için başvurular gerekli görülen durumlarda kabul edilecektir. Başvurular Hacımehmet Mah. Kurtuluş Deresi Cd. No. 29 (Elysium Soul), Beyoğlu, İstanbul adresinde bulunan "VFS Global" dış hizmet sağlayıcısının ofisinde gerçekleşecektir. Başvuru kabulü için randevu günü ve saati info.bltr@vfshelpline.com e-posta adresine önceden bildirilmelidir.
"C" tipi vize başvuruları, ancak olağanüstü ve acil durumlarda Başkonsolosluk tarafından ele alınacak ve değerlendirilecektir.
Diğer konsolosluk hizmetleri
Diğer konsolosluk hizmetlerinin verilmesi ilişkin başvuruların kademeli olarak yeniden başlatilacaktir. Acil olarak konsolosluk vakaları ve geçici pasaport verilmesi islemleri ayrı ayrı ele alınacaktır.
İstanbul Konsolos İşlemleri Şubesi’nin ziyaretçilerinin kabulü, sadece randevu saatinde, gerekli sosyal mesafeye uygun olarak ve kendileri tarafından sağlanan kişisel koruyucu ekipman - maskeler ve eldivenler kullanılarak yapılacaktır.
CONSULATE GENERAL OF BULGARİA - ISTANBUL / ГЕНЕРАЛНО КОНСУЛСТВО-ИСТАНБУЛ

0 коментара:

Yorum Gönderme

Eleştiri sınırlarını aşan, kişi, grup ya da topluluğa hakaret, uygunsuz kelime, ırkçılık ve nefret söylemi içeren yorumlara yer verilmemektedir.