Bir inşaat şirketini temsilen Bulgaristan'a gelen Türkiyeli iş adamı Karasu, ülkenin doğusundaki Nesebar şehrinde 5 Ekim gecesi kaldığı otelin otoparkında bıraktığı lüks aracının yaklaşık 1,5 saat sonra çalındığını gördü.
AB üyesi Bulgaristan'da başına böyle bir şey geldiğine çok şaşırdığını belirten Karasu, polis çağırmayı reddeden otel yetkilileri ve geç gelen polislerin yarattığı bürokratik sorunlarından dolayı büyük hayal kırıklığına uğradığını söyledi.
"Çok kötü tecrübe yaşadık" diyen Karasu, Türkiye'nin Burgaz Başkonsolosluğu'ndan destek aldığını ifade etti.
Karasu, Bulgaristan yolculuğu sırasında başına gelenleri AA muhabirine şöyle anlattı:
"Otele girişimizde otel yetkililerine otelin otoparkının güvenli olup olmadığını sorduk. Bize güvenli olduğu söylendi. Buna istinaden aracımı otelin otoparkına bıraktım. 1,5 saat sonra döndüğümüzde aracın çalındığını gördüm. Otel yönetimi konuyla ilgili olarak bize hiç yardımcı olmadı ve ilgisiz kaldı. Israrımıza rağmen otel yönetimi konuyu umursamadı ve polise bile intikal ettirmedi. Zorlamamız sonucu polise konuyu iletebildik. Raporun hazırlandığı gerekçesiyle gece geç saatlere kadar karakolda bekletildik. Rapor için 2,5 levanın (yaklaşık 3 TL) bankaya yatırılması gerektiği söylendi. Cumartesi günü açık banka bulabilmek için Burgaz'a kadar gitmek zorunda kaldık.
Çok kötü bir tecrübe yaşadık. Konsolosluğumuzun desteğiyle sorunu çözmeye çalışıyoruz. Ticaret yapmak için geldiğimiz bir AB ülkesinde böyle bir muameleye maruz kalacağımız ve ilk günde arabamızın çalınacağı aklımıza bile gelmezdi. Yetkililerin konuya duyarlılıkla yaklaşarak aracımın bulunmasını sağlamalarını bekliyorum."
Bulgaristan'ın Burgaz Başkonsolosu Cem Ulusoy ve Konsolosluk temsilcilerinin olaya ilgi gösterdiği ve yetkileri çerçevesinde zor durumda kalan iş adamı Karasu'ya yardım etmeye çalıştıkları öğrenildi.
İVO RADOYKOV / aa