ULUSLARARASI Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Çetin Nuhoğlu, her gün bunun yüzlerce telefon alıyor.
Çünkü Bulgaristan ile Türkiye arasındaki “karayolu taşıma krizi” giderek büyüyor. Sorunun temelinde transit geçiş için 125 bin taşıma belgesi vermesi gereken Bulgaristan’ın, 6 aylık sürede sadece 5 bin belge vermesi yatıyor. Sorun artık taşımacıların sorunu olmaktan çıktı, iki ülke arasında krize dönüştü. Sınırlar kapandı. Bulgaristan Avrupa Komisyonu’na gideceğini açıkladı. Türkiye ise Avrupa Birliği ve Dünya Ticaret Örgütü anlaşmalarını çiğneyen Bulgaristan’ın haksız oluğunu söylüyor. UND Başkanı Çetin Nuhoğlu, şöyle konuşuyor: “Türkiye ekonomisi için Avrupa’ya taşımacılık çok önemli. Bunun için de iki geçiş ülkemiz var: Bulgaristan ve Yunanistan. 1995’te Avrupa Birliği ile miktar, kısıtlama ve vergi olmaksızın malların serbest dolaşımı konusunda anlaşma imzaladık. Onlar da, biz de istediğimiz kadar geçebilirdik. Bulgaristan 2007’de Avrupa Birliği’ne üye oldu. 2011’de farklı anlaşma istediler. Alın size 250 bin belge dediler. Anlaşma 6 ayda bir yenileniyordu. 5 bin belge verdiler, sonra ‘matbaada, yetişmedi’ gibi bahaneler uydurdular. ‘Almanya ve Türkiye aranızdaki mal hareketini tek başına belirleyemezsiniz. Bana da sormalısınız’ dediler.”
UND Başkanı Çetin Nuhoğlu, Bulgaristan’ın bu engellemeyle ne demek istediğini şöyle özetliyor: “Türkiye’den malı alıp Almanya’ya ‘ben götüreyim’ diyorlar. Bulgaristan’ın son 5-6 yılda büyümüş iki tane şirketi var. Onlar Bakanlıklara baskı yapıyor. Hükümet de bize ‘Nakliyecime hak verirsen ben de seni benim ülkemden geçiririm’ diyor. İşin esası bu. Bulgaristan’da şu anda bu şirketlerin hükümetle ilişkileri de sorgulanıyor. Hatta protestolar yapılıyor. ”