Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, UND'nin Yunanistan'a yaptığı lojistik alanında iş birliği çağrısını yineleyerek, "Türkiye ve Yunanistan, Güney ve Orta Avrupa'dan bölgeye yapılacak ticaret için iş birliği yapmalıdır. Yeni İpek Yolu'nu birlikte açalım, Kipi Sınır Kapısı'nın geliştirilmesi ve Yunanistan'dan Ege kıyılarına direk Ro-Ro hatları açılması, her iki ülkenin de ticaret hacimlerinde önemli oranda canlanmaya imkan sağlayacaktır" dedi.
Bulgaristan yıllık 400 milyon avro gelir elde
ediyor
Türkiye'den
Bulgaristan üzerinden her gün 750 araç çıkarabilirken Yunanistan tarafından
ancak 200 araç çıkabiliyor. İpsala'nın Türkiye tarafında 136, Yunanistan
tarafında ise 31 personel çalışıyor. Bulgaristan Türkiye'nin ihracatının taşınması
ve geçişlerden yıllık 400 milyon avro gelir elde ediyor. Bu parayı Yunanistan
da kazanabilir" yorumunu yaptı.
Avrupa ve Asya arasında birçok güzergah çizilirken Türkiye'nin bu güzergahların bazılarında yer aldığını, Yunanistan'ın ise Avrupa'dan Çin'e kadar uzanan bu güzergahlardan hiçbirinde yer almadığını belirten Şener, şöyle devam etti:
"Yunanistan ve Türkiye Kipi ve İpsala kapılarını iyileştirirse buradan geçen trafik Yunanistan'a ciddi bir lojistik gelir sağlar. Bulgaristan yılda yaklaşık 400 bin araçlık trafiğiyle bu konuda iyi bir örnek ve onu model almak, Yunanistan'a fayda sağlar. Türkiye'nin Ege limanlarından 92 milyar dolarlık ticaret hacmi bulunuyor. Ege'den Yunanistan'a direkt ulaşacak Ro-Ro hatları konusunda ortak projeler geliştirilmesi ile dış ticarete katkı sağlanacaktır."