Bulgaristan'ın Bursa Konsolosu Evgeni Vasilev, son günlerde kurumun vatandaşlarla ilgili çalışma
şekline yönelik eleştiriler gelmesi üzerine AjansBg’ye açıklamalarda bulundu.
Bulgaristan
Konsolosluğu’nun Mayıs 2009’da açılışının yapıldığını, bu süreçte bizzat
çalışmaların içerisinde yer aldığını belirten Vasilev, “Daha önce Bulgaristan vatandaşlarımız
pasaport ve vize işlemleri için Ankara ve İstanbul gibi şehirlere gitmek
zorundaydı” diyerek, Bursa Konsolosluğu’nun vatandaşlara hizmet etmek için
kurulduğunu ifade etti.
Şuan ki
sistemde sadece, hafta içi
her gün 15:00 ve 16:00 saatleri arasında telefon ile randevu alındığını
belirten Vasilev; günde 35 vatandaşımıza randevu yoluyla hizmet verildiğini
kaydetti.
Bursa’da çifte
vatandaşların sayısının 150 bin kişi olduğunu ve özellikle Manisa, İzmir
,Balıkesir gibi birçok şehirlerdeki Bulgaristan vatandaşlarına da hizmet
verdiklerini hatırlatan Vasilev, özellikle; personelin çay içtiği ve işlerini
yapmadığı, bazı görevlilerin hakaret ettiği yönündeki eleştirilere
katılmadığını belirtti.
Sağlık
durumu iyi olmayan ya da Konsolosluğa gelemeyecek kadar sağlık problemi olan
vatandaşlara da yardımcı olduklarını belirten Vasilev, herhangi bir kuruma başvurulduğunda, işlemler için sıra olduğunu ve
yakında geçecekleri internetten online randevu sistemi ile bu sıkıntıların da
en aza indirgeneceğini ifade etti.
Erdoğan
Doğu,
Ajans Bulgaristan / Bursa
Ajans Bulgaristan