Bir göç hikayesi...

29 Nisan 2012 Pazar |

Gürsu Belediyesi tarafından gerçekleştirilen demokrasi projesi kapsamında, Bulgaristan'a giden Bursalı lise öğrencisi, kardeş okul ziyaretinde tanıştığı başöğretmenin akrabası olduğunu öğrenmenin şokunu yaşadı.

Gürsu Belediyesi'nin ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Tophane Endüstri Meslek Lisesi ile ortaklaşa gerçekleştirdiği "El ele daha genç bir demokrasiye" projesi kapsamında bir çok lise öğrencisini Bulgaristan'a götürdü. Amacı, gençlerin demokrasiye bilinçli bir şekilde katılımı sağlamak olan proje kapsamında, Tophane Endüstri Meslek Lisesi'nin Bulgaristan'daki proje ortağı olan Kırcali kenti Ardino ilçesindeki Hristo Smirnenski Meslek Lisesi de ziyaret edildi. Okuldaki törende, iki ülke öğrencileri kendinitanıtmaya başladı.

Bu sırada Bursa'dan gelen Tophane Endüstri Meslek Lisesi öğrencisi Gökhan Vatansever (18) kendini tanıttı. Türk öğrencinin soyadına dikkat kesilen Hristo Smirnenski, meslek Lisesi başöğretmeni Ulviye Mutalipova (47), yanına çağırdığı öğrenci Gökhan Vatansever'e babanne ve ninesinin adını sorunca, şaşırtan tesadüf ortaya çıktı. Kominizmin yıkılmasınına ardından Türkiye'ye göç eden Gökhan Vatansever'in büyük baba ve ninesinin, Başöğretmen Mutalipova ile aynı köyde yaşadağı ortaya çıktı.Birbirlerine sordukları sorularla daha da hararetlenen konuşmanın ardından Türk öğrenci ve Bulgar öğretmenin, akraba çıkması herkesi şaşırttı.


"BU DUYGU KELİMELERLE ANLATILMAZ YAŞAMAK GEREK"
Duygularını aktaran Başöğretmeni Ulviye Mutalipova, "Seneler sonra gerçekleştirilen bu projeye, bizim okulumuz da destek oldu. Gökhan, 'Ailem 1989 yılında Türkiye'ye göç etti' deyince içimde bir his uyandı. Ona, ailesinin Bulgaristan'ın neresinden göç ettiğini sordum. Kırcali'nin Mileçhino kasabasından olduğunu söyleyince birden yaklaşıverdik. Hani bir söz var, 'Tırnak sizden ayrılmaz'. 'Dede nine kimdi? nerede yaşamış?' diye sorunca birbirimizi bulduk ve çok da memnun olduk. Bu duygu, kelimelerleanlatılamaz. Bunu yaşamak gerek. Çok güzel bir şeydi" dedi.

"BU ÇOK İLGİNÇ BİR TESADÜF" 
Öğrenci Vatansever, "Ailem, 1989 yılında burdaki kominizmden kaçıp, çok zor şartlar altında göz etmişler. Kamyon altlarında kalamayacakları yerde konaklamışlar. Orada hiç akrabamız olmadığı halde Bursa'ya göç etmişler. Ben Bursa'da doğdum. Yıllar sonra Tophane Endüstri Meslek Lisesi'nde okuyarak Ardino'daki proje ortağı olan Hristo Smirnenski Meslek Lisesi'ne geldim. Burada hocalarla karşılaştım. Soy adımı söylediğimde benim göçmen oduğumu anladılar. Ondan sonra nerdensin gibi sorular sordular. Ben desöyledim. Aynı köyden çıktık. Dede ve ninelerimin adını söylediğimde de akraba çıktık. Zaten onları gördüğümde birden kanım kaynadı. Bende çok farklı duygular oluşuyor. Çok enteresan bir tesadüf. İnsanın koskoca Bulgaristan'da bir akrabasıyla karşılaşması çok güzel. Öğretmenlerimizin kuzeni babamın kuzeniyle evli olduğu ortaya çıktı. Uzaktan da olsa bir akrabalığımız var. Onunla karşılaştığıma çok sevindim" dİye konuştu.