Heidelberg Eğitim Bilimleri Üniversitesi Göç Araştırmaları ve Kültürler-Aşırı Pedagoji Merkezi (Heidelberger Zentrum für Migrationsforschung und Transkulturelle Pädagogik - Hei-MAT) Direktörü Prof. Dr. Havva Engin, geçtiğimiz günlerde (18 haziran 2012) TRT Türkiye'nin Sesi Radyosu'na konuk oldu.
"İki dillilik ve göç sürecinde anadilin önemi; eğitimde ebeveynlerin önemi ve annelerin eğitim düzeyi" hakkında "TRT Türkiye'nin Sesi - Dünya Hali" programında konuşan Prof. Dr. Havva Engin, eğitim alanındaki en önemli konular arasında eğitimde başarıyı yakalamak ve diplomasız okulu terk eden öğrencilerin sayılarının düşürülmesinin geldiğini belirtti.
Söz konusu programda "iki dillilik"; "çocuğun başarısını tetikleyen şeyler"; "sosyo-ekonomik durum"; "eğitim sistemi hakkındaki bilgilerin önemi"; "iki dilde başarıyı yakalabilmek"; "göç sürecinde ana dil"; "dil ve motorik / hareket arasındaki ilişki"; "okunulanı anlamak ve anlatmak"; "konuşmak" - "iletişim"; "eğitimde fırsat eşitsizliği" vb. hakkında görüşlerini ve yapılan araştırmaları dile getiren Pror. Dr. Havva Engin'e göre; "kişi ana dilini iyi öğrenmişse, ikinci dili de çok iyi öğrenebiliyor... Veliler eğitimde başarısızlığı Türkçe'ye yüklüyor ve Türkçe'den kaçıyorlar... Dünyada Türkçe'ye ilgi artarken Almanya'daki Türkler kendi dillerini unutuyorlar... Türk ailelerin % 70'i çocuklarına düzenli kitap okumuyor; Alman ailelerinde bu oran % 30'un altında..."
DİNLEYİN :