Türkiyeli öğrencilerden pankartlı denklik eylemi

1 Ekim 2012 Pazartesi |

Bulgaristan'da eğitim gören Türkiyeli üniversite öğrencileri, YÖK'ün diplomalarına denklik vermeyi durdurması üzerine Cumhurbaşkanı Rosen Plevneliyev ve Başbakan Boyko Borisov'un da katıldığı Sofya Üniversitesinin eğitim yılı açılış töreninde pankartlı protesto eylemi düzenledi. 'Diplomaların Türkiye'de tatnınması için desteğininizi bekliyoruz' yazılı pankartlar taşıyan yaklaşık 45 öğrenci, Cumhurbaşkanı ve Başbakandan yardım istedi. Eylemi organize eden Turk Ogrenciler Dernegi'nden yapılan açıuklamada 'Bulgaristan Başbakanı Sn.Boyko Borisov ve Eğtim Bakanı Sn.Sergey İgnatov’un da katıldığı Sofya Universitesi’nin açılış töreninde, denklik sorunlarının giderilmesi için yapmış olduğumuz calisma amacına ulaşmıştır. Bulgaristan Türk Öğrenciler Derneği Genel Başkanı Serdar Kızıldağ’ın da Sofya Teknik Üniversitesin’de Bulgaristan Cumhurbaşkanı Sn. Rosen Plevneliev’in katıldığı açılış töreninde Sayın Cumhurbaşkanı ile görüşüp denklik sorunlarımızı dile getirmiştir' denildi. 
Türk Öğrenciler Derneği'nin açıklamsında ayrıca desteklerinden dolayı Cumhurbaşkanı Rosen Plevneliev’e, Başbakan.Boyko Borisov’a, ve Milli Eğitim Bakanı Sergey İgnatov’a teşekkür edilerek sorunun bir an önce çözüme kavuşmasının beklendiği kaydedildi.  

AJANS BG


İLGİLİ HABER:
-  Diplomalara imza uygulaması 300 Türk öğrenciyi zor durumda bıraktı